Author Topic: storm met een krachtige  (Read 23 times)

xiaoxiangyu

• Hero Member
    • View Profile
storm met een krachtige
« on: January 12, 2018, 10:19:14 AM »
Ik fiets langs de kust van Malta, waar turquoise zee?n samenkomen met wolkenloze blauwe luchten, en alles wat ik denk is: "Val niet, val er niet vanaf." Ik ben niet nieuw voor fietsen, maar ik ben erg nieuw voor mountainbikewedstrijden. Toch neem ik hier deel aan Xterra Malta, een off-road evenement dat is beschreven als een deel triatlon, een deel mountainbike race en een deel "survival of the fittest".

De locatie is het spectaculaire Majjistral-park in het noorden van het eiland, waar de race begint met een duik in de zee vanaf het zandstrand van Golden Bay. De fiets- en renpaden gaan door een ongerept natuurreservaat en bieden een spectaculair uitzicht op de kliffen. En op dit moment neem Adidas Superstar Womens ik er geen van in. Ik heb het te druk met het kijken naar ongeveer 50 cm voor me, greep mijn stuur en probeer wanhopig om niet af te vallen.

Malta is de openingsrace in Xterra's Europese off-road triathlon-serie, een serie die 12 landen omvat en een Britse race in Surrey omvat, die tevens de Europese Nike Air Max 97 Dame kampioenschappen is. De serie eindigt met de wereldkampioenschappen op Maui, Hawaii, waar winnaars van de amateurrassen naast de professionals kunnen strijden.

Malta lijkt de perfecte plaats om het seizoen te openen - met zijn mediterrane ligging en zonnig klimaat is het een welkome afwisseling van ploeteren door training in de Britse winter. Het kleine eiland heeft maar liefst 300 dagen zon per jaar en meer kerken dan dagen van het jaar (366 om precies te zijn). De Britten hebben een lange historische band met Malta - het land werd onderdeel van het Britse rijk in 1800 - en Britten vormen nog steeds de meerderheid van de toeristen.

Veel belangrijker voor vandaag is het landschap perfect voor mountainbiken, maar ook voor wandelen, klimmen en duiken. De dag voor de race kreeg ik een rondleiding door de hoofdstad Valletta, met Adidas Superstar Donna zijn Caravaggios in de kathedraal en de oude ommuurde stad Mdina, waar ik een goed uitzicht kreeg op het terrein waarop ik zou racen.

?En ze zijn uit, duiken onder de golven ... Foto: Klaus Arendt / Tritime-online.de
De racedag begint en ik voel me klaar om te vertrekken, omdat ik Maltese gerechten benut, inclusief konijn- en vissoep. Normaal gesproken is de lente op Malta in volle gang tegen deze tijd van het jaar, maar in de dagen voorafgaand aan de race had een storm met een krachtige zeven wind de kust mishandeld, dus de zee is schokkerig en de grond nat en modderig. Maar de zon schijnt nu, ondanks de golven die het strand beuken en we gaan zwemmen. Ik probeer onder de golven te duiken als de profs, met gemengde resultaten. Ik kan niet echt zien waar ik heen ga, maar ik ploetf, terwijl ik wordt gegooid door de deining. Om Adidas Zx 700 Dame eerlijk te zijn, ben ik blij dat dit onderdeel zo lang mogelijk door kan gaan, gewoon om te voorkomen dat ik op de fiets moet stappen.