Author Topic: vast zou zitten en een veel  (Read 94 times)

Labi1995

• Newbie
  • *
    • View Profile
vast zou zitten en een veel
« on: April 16, 2018, 03:43:30 AM »
De Caldera kwam uit het niets voor mij. Hoewel ik het idee leuk vond om enkele trailmodellen uit de Brooks-modellen te volgen, bleken ze gewoon nooit uit te blinken qua pasvorm en rijplezier. De tussenzolen hadden de neiging om aan een stevigere / hardere kant te zitten en de pasvorm van veel Brooks-schoenen leek gewoon super taps toelopend in de teenendoos en het gebruik van vreemde bovenbouwkeuzes (Pure Grit-serie komt in dit opzicht voor mij op). Ik ben erg blij om te zeggen dat de Caldera vrijwel al deze problemen Nike Air Max 2017 Mujer voor mij wist en Adidas NMD Mens is de eerste Brooks trailschoen die ik van harte kan onderschrijven. Het bovendeel is veilig, maar vergevingsgezinder in pasvorm, terwijl het nog steeds lijkt op een Brooks-fit (klopt dat?). Ik ben dol op de rechtlijnige vetersluiting, de kantgarage (serieus, meer kantgarages!) En de juiste hoeveelheid tong- en hielkraagvulling voor een schoen met een lange loop / goed kussen zoals die is. De tussenzool is levendig en reageert, maar lijkt niet zo groot of groot op de vlucht als de stapelhoogte en uiterlijk zou aangeven. Het doet me denken aan de Pearl Izumi N2 / N3s, maar met een veel responsievere rit en een betere pasvorm. Dit zijn geweldige dingen en ik hoop echt dat Brooks goed verkoopt in dit model, omdat ik graag zou zien dat sommige van hun andere modellen in de richting van de Caldera gaan (het Adidas ZX 750 Damen betekent niet dat ze allemaal Adidas Superstar Womens hoger kussen nodig hebben, maar de ontwerpbenadering / materiaalgebruik kan worden vertaald naar andere typen modellen). De buitenzool is ook verrassend adequaat ondanks de schaarse toepassing. Geen probleem voor mij met duurzaamheid en toch zou ik verwachten dat het minstens zo lang mee zou gaan als de Challenger ATR 3 hierboven. Topo had vorig jaar een geweldig jaar met de MT-2 en Hydroventure en heeft daarop voortgebouwd met een meer zwaar gesjouwd en iets hoger opgevangen Terraventure. Het bovenwerk is een klassieke Topo met licht materiaal en overal naadloze overlays. De laatste voelt iets ruimer aan dan vorige Topos en iets langer dan de Ultra Fly / Magnifly, wat een goede zaak is. Het is absoluut een breder platform in de tussenzool en de buitenzool dan de MT-2, die misschien wel een van de Adidas ZX 700 Mujer weinige dingen is waar ik niet zo gek op ben, maar ik denk dat het wel logisch is voor een langere, meer op comfort gerichte schoen. De enige reden dat ik dit zeg, is dat ik echt van Topo houd en ze van de plank haal, voor dat zeer veilige en behendige / natuurlijke gevoel en de Terraventure gaat hier een beetje vanaf. Ik zou graag zien dat ze de Terraventure een beetje tweaken en een middenvoetschacht van een of andere soort boven op de tussenzool tussen de strobel plaatsen, naast het bovenste beetje meer te beveiligen. Met die extra structuur denk ik dat de schoen net iets meer aan elkaar vast zou zitten en een veel aantrekkelijker en capabeler langlopende schoen zou zijn. Zoals het is, loopt en voelt het meer als een MT-2 PLUS, waar het in principe hetzelfde gevoel en dezelfde pasvorm is als de MT-2, met iets meer schoenen Nike Air Max 1 Mujer onder de voeten, maar het verliest uiteindelijk het behendige en lichte MT-2 gevoel in het proces . Dat alles gezegd hebbende, het is nog steeds een geweldige schoen en een die ik zou vergelijken met de Altra Lone Peak, maar veel liever dan de Lone Peak voor mijn voorkeuren in pasvorm en gevoel.